Viršelis: Whitney Scharer Šviesos amžius (The age of Light), leidykla Baltos lankos, Vilnius, 2019 m., iš anglų kalbos vertė Nida Norkūnienė, 338 p.
Apie autorę. Whitney Scharer (Vitni Šėrer) baigė kūrybinio rašymo studijas Vašingtono universitete, 2015 m. „St. Botolph Club Foundation“ ją apdovanojo kaip daug žadančią pradedančiąją kūrėją. „Oprah“ ir „Entertainment Weekly“ debiutinį autorės romaną paskelbė laukiamiausia 2019-ųjų knyga. „Šviesos amžius“ – tikrais faktais paremtas romanas, svarus indėlis į moters, siekusios kurti ir būti pripažintos už savo darbus, palikimą.
Apie autorę. Whitney Scharer (Vitni Šėrer) baigė kūrybinio rašymo studijas Vašingtono universitete, 2015 m. „St. Botolph Club Foundation“ ją apdovanojo kaip daug žadančią pradedančiąją kūrėją. „Oprah“ ir „Entertainment Weekly“ debiutinį autorės romaną paskelbė laukiamiausia 2019-ųjų knyga. „Šviesos amžius“ – tikrais faktais paremtas romanas, svarus indėlis į moters, siekusios kurti ir būti pripažintos už savo darbus, palikimą.
Apie knygą. Vos 22-ejų Li Miler su senu tėvo dovanotu fotoaparatu rankose atvyksta į Paryžių. Amerikoje palikusi spindinčią, prabangos ir susižavėjimo šūksnių kupiną „Vogue“ modelio karjerą, ji apsigyvena naują pradžią žadančiame mieste, turėdama prieš akis vieną tikslą: kurti meną. Vieną vakarą opijaus dūmuose paskendusiame Monmartro bute Li sutinka garsųjį siurrealistą Maną Rėjų. Jausdama, kad tai gali būti taip ilgai laukta galimybė, Li įtikina Maną tapti jos mokytoju. Rėjaus studijoje ji vis giliau neria į fotografijos pasaulį, atrasdama naujas išraiškos priemones ir kasdien vis labiau pranokdama savo mokytoją. Tačiau Manui ji – tik pagaulaus grožio mergina, jo mylimoji ir mūza.
Mano nuomonė. Nuostabi, pilna pažinimo knyga, praverianti dar vienas bohemiškojo Paryžiaus duris. Fotografija ir kinas dar neseniai buvę stebuklu, XX a. ketvirtajame dešimtmetyje jau užima tvirtas pozicijas meno pasaulyje. Tačiau pagrindiniai kūrėjai, kaip ir kitose meno šakose, čia yra vyrai. Moterys tik meno objektai ar vyrų-menininkų idėjas išpildantys asmenys. Buvimas šalia žinomų menininkų yra moters sėkmės garantas. Tačiau to nepakanka tikrai talentingai fotografei Lee Miller. Knygoje pasakojama menininkės gyvenimo istorija, jos kelio į pripažinimą istorija. Knyga parašyta kaip romanas, todėl visų detalių nereikia traktuoti kaip faktų, tačiau pagrindiniai Lee Miller gyvenimo Paryžiuje momentai puikiai atspindėti ir žadina smalsumą pasidomėti šia asmenybe. Skaitydama ne kartą verčiau interneto puslapius ieškodama knygoje minimų faktų patvirtinimo arba vienos ar kitos knygoje minimos fotografijos atvaizdo. Be išlygų pritariu žurnalo ,,People" teiginiui: „Įsivaizduokite Zeldą ir Scott'ą Fitzgerald'us, tik ne su rašikliais, o fotoaparatais rankose: kas iš jųdviejų – tikrasis kūrėjas?“.
Įvertinimas: 3 (1 - neverta skaityti, 2 - gera, 3 - puiki).
Mano nuomonė. Nuostabi, pilna pažinimo knyga, praverianti dar vienas bohemiškojo Paryžiaus duris. Fotografija ir kinas dar neseniai buvę stebuklu, XX a. ketvirtajame dešimtmetyje jau užima tvirtas pozicijas meno pasaulyje. Tačiau pagrindiniai kūrėjai, kaip ir kitose meno šakose, čia yra vyrai. Moterys tik meno objektai ar vyrų-menininkų idėjas išpildantys asmenys. Buvimas šalia žinomų menininkų yra moters sėkmės garantas. Tačiau to nepakanka tikrai talentingai fotografei Lee Miller. Knygoje pasakojama menininkės gyvenimo istorija, jos kelio į pripažinimą istorija. Knyga parašyta kaip romanas, todėl visų detalių nereikia traktuoti kaip faktų, tačiau pagrindiniai Lee Miller gyvenimo Paryžiuje momentai puikiai atspindėti ir žadina smalsumą pasidomėti šia asmenybe. Skaitydama ne kartą verčiau interneto puslapius ieškodama knygoje minimų faktų patvirtinimo arba vienos ar kitos knygoje minimos fotografijos atvaizdo. Be išlygų pritariu žurnalo ,,People" teiginiui: „Įsivaizduokite Zeldą ir Scott'ą Fitzgerald'us, tik ne su rašikliais, o fotoaparatais rankose: kas iš jųdviejų – tikrasis kūrėjas?“.
Įvertinimas: 3 (1 - neverta skaityti, 2 - gera, 3 - puiki).
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą