Translate

Apie mane

Mano nuotrauka
Įdomios knygos, puikūs filmai, skanus maistas ir gera muzika, dar kelionės - tolimos ir artimos - dalykai,kurie praskaidrina mano kasdienybę. Džiaugiuosi galėdama visu tuo pasidalinti su Jumis.

2020 m. sausio 27 d., pirmadienis

Samuel Bjørk “Aš keliauju viena”


Viršelis. Samuel Bjørk “Aš keliauju viena” (Det Henger en Engel Alene I Skogen), leidykla Alma littera, Vilnius, 2018 m., iš norvegų kalbos vertė  Vikorija Gercmanienė, 464 psl.
Apie autorių. Samuel Bjørk yra norvegų rašytojo, dramaturgo ir dainininko Frode Sander Øien slapyvardis. Pirmoji rašytojo serijos knyga „Aš keliauju viena“, pasakoja policijos detektyvų Mios ir Munko istoriją. Rašytojas ne tik sulaukė kritikų pripažinimo, bet ir pelnė skaitytojų simpatijas visame pasaulyje. Jis net papuolė į pirmąją vietą Vokietijos laikraščio „Der Spiegel“ bestselerių sąraše. Samuel Bjørk yra liginamas su tokiais garsiais rašytojais, kaip Stieg Larsson ir Jo Nesbø. Knyga „Aš keliauju viena“, tai drąsus, šiurpą keliantis naujosios kartos rašytojo detektyvinis trileris, pelnęs tarptautinį pripažinimą ir gilias skaitytojų simpatijas.
  Apie knygą. Norvegijos miškuose du berniukai aptinka šešerių metų mergaitę be gyvybės ženklų. Ji aprengta neįprastai, it lėlė, jai prikabinta juostelė „Aš keliauju viena“.
  Specialusis Oslo nusikaltimų tyrimų biuras pradeda tirti šią mįslingą žmogžudystę. Detektyvas Munkas keliauja į apleistą salą, kurioje slepiasi be galo talentinga, turinti šeštąjį pojūtį, tačiau praeities šmėklų bei depresijos kankinama buvusi detektyvė Mia Kriuger. Atidžiai peržiūrėjusi nusikaltimo vietos nuotraukas ji pareiškia, kad aukų bus daugiau.
  Ar gali nužudymai sietis su prieš šešerius metus įvykdytu kūdikio pagrobimu? O gal tai susiję su paslaptinga krikščionių sekta, besislepiančia giliai miškuose? Iš pirmo žvilgsnio nesusiję įvykiai veja vienas kitą, atsiskleidžia vis daugiau neįtikėtinų detalių.
  Mano nuomonė.  Dar vienas norvegų detektyvų autorius su kuriuo teko susidurti pastaruoju metu ir kuris būtinai (ir vėl!) lyginamas su Jo Nesbø. Kodėl? Nereikia būti panašiam į Jo Nesbø, neįdomu. Pripažinkime, juk daug įdomiau skaityti savito braižo autorių. Todėl labai džiugu, kad Samuel Bjørk  turi savo rašymo stilių, kad jo pasakojama istorija įtraukia, suintriguoja ir nepaleidžia iki pat atomazgos. Pagrindiniai veikėjai – detektyvas Munkas ir Mia Kriuger –  lyg dvi priešingybės, kurios traukia ir papildo viena kitą. Atliekamas tyrimas nebūtų toks produktyvus, jei jie nebendradarbiautų. 
   Puikus detektyvas, kurio autorių galima drąsiai įtraukti į skandinavų detektyvų rašytojų 10-tuką.
   Įvertinimas: 3 (1 - neverta skaityti, 2 - gera, 3 - puiki). 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą