Translate

Apie mane

Mano nuotrauka
Įdomios knygos, puikūs filmai, skanus maistas ir gera muzika, dar kelionės - tolimos ir artimos - dalykai,kurie praskaidrina mano kasdienybę. Džiaugiuosi galėdama visu tuo pasidalinti su Jumis.

2015 m. gruodžio 24 d., ketvirtadienis

Kūčių vakarienei - kvietinė grūstė (kūčia)

   Šį patiekalą pamenu nuo vaikystės. Dar mano močiutė jį gamindavo Kūčių vakarienei. Dabar gamina mano mama. Pamažu estafetę perimu aš. Ateityje, tikiuosi, jį gamins dukra.  Manau, kad daugelis šeimininkių Kūčių vakarą taip pat gamina šį patiekalą.  Dalinuosi kvietinės grūstės (kūčios) receptu ir tikiu, kad šis patiekalas taip pat papuoš jūsų Kūčių stalą.
Reikės:
0,5 kg kviečių;
150 g aguonų;
medaus ir cukraus pagal skonį;
po 50 g razinų, lazdyno riešutų, migdolų riešutų, graikinių riešutų, džiovintų figų ar kitų džiovintų vaisių.
Gaminame: 
   Kviečius perrenkame, kad nebūtų priemaišų, nuplauname ir pamerkiame nakčiai, kad išbrinktų. Kitą dieną verdame kol suminkštėja. Verdant vandenį reikia pakeisti bent 3 kartus, kad nusiplautų likę nešvarumai. Išvirusius grūdus suberiame į koštuvą ir paliekame gerai nusivarvėti.
   Aguonas nuplauname ir 3 kartus nuplikome verdančiu vandeniu. Tuomet sumalame mėsmale.
   Migdolus bei lazdyno riešutus nuplikome karštu vandeniu ir nulupame odelę. Nuplauname kitus džiovintus vaisius ir riešutus. Susmulkiname.
  Aguonas ir susmulkintus vaisius bei riešutus apiberiame cukrumi ir apipilame medumi (pagal skonį) ir viską gerai išmaišome. Kviečius supilame  prieš patiekiant, nes iš anksto suberti kviečiai kietėja. Viską sumaišome. Valgome su aguonų pienu.
   Jei grūstės pagaminote daugiau, nei pajėgėte suvalgyti, drąsiai galite ja gardžiuotis kelias dienas. Tik būtinai laikykite šaldytuve!
   P. S. Dėl močiutės gamintos kūčios recepto, tai galiu patikslinti, kad senesniais laikais buvo dedami tik lazdyno riešutai ir lietuviški džiovinti vaisiai.
  



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą